Skip to main content

Rohaizat...oh...Rohaizat









Kehadapan Saudara Rohaizat Bin Othman,
Tahniah saya ucapkan kerana terpilih menjadi calon PRK N11 Permatang Pasir.
Sebagai seorang peguam, kita menghabiskan sekurang-kurangnya 4 tahun di Universiti untuk mendapatkan segulung ijazah LL.B. Kita diajar untuk berkata benar dan membela mereka yang perlukan pembelaan.
Untuk membela orang lain, sifat dan kepandaian kita membela diri sendiri mesti menyerlah.
Malangnya, dari apa yang saya perhatikan, kamu tidak tahu membela diri sendiri. Kamu menyerahkan kepada orang lain untuk membela masalah yang kamu hadapi.
Ada masanya kita perlu kepada bantuan, tapi untuk mendapat bantuan, kita perlu berterus terang.
Apa salahnya berterus terang tentang keputusan Lembaga Disiplin Majlis Peguam yang telah "struck off from the roll" terhadap kamu? Apa susahnya untuk beritahu yang Mahkamah Tinggi Pulau Pinang juga telah menolak rayuan yang kamu buat pada 12 Ogos 2009?
Ramai juga peguam lain yang kena struck off dan mereka terus menjadi orang yang berguna dibidang yang lain. Malah perkara yang kamu dituduh telah pun kamu selesaikan. Hanya masa yang kamu perlukan untuk kamu seleasikan dan reinstate kamu sebagai Peguambela dan Peguamcara semula. Dengan bukti bahawa ada surat menarikbalik aduan terhadap kamu, kalau di bawa semula ke Mahkamah, perintah terhadap kamu akan digugurkan, InsyaAllah.
Apa salahnya kalau kamu berterus terang bahawa kamu telah mengahwini isteri kedua? Kalau betul, kenapa kamu perlu nafikan? Eloklah kamu kahwin dari tidak berkahwin. Memohon izin isteri pertama memang susah. Tapi memohon maaf adalah lebih mudah! Bukankah begitu? Bukan kamu seorang sahaja yang ada bini dua. Ramai lagi termasuk orang yang mempersendakan kamu. Malah ianya bukan haram disisi Islam!
Kalau ditakdirkan kamu menang PRK ini, ramai sungguh orang yang kamu perlu minta maaf. Apatah lagi kalau kamu kalah!
Namun, saya harapkan kamu menang. Rakyat dan pengundi di Permatang Pasir perlukan perubahan dan pembelaan!

Comments

  1. DSN

    There goes the chances for BN... unless, Rohaizat apologises openly to voters. Didn't know that majority UMNO still living in the 19th century... Everything are just a click away!

    This I have to say too, it seems Tun Dollah's zone was nothing but surely a troubled zone.. thats Penang!!! Tell me, there's jinx left from Tun Dollah?

    ReplyDelete
  2. Bro,

    What that piece of garbage (read: Tantawi) did was CLASSLESS, IMMATURE and down right EVIL.

    In the holy month of Ramadhan, he has managed to single handedly destroy the marriage of a fellow muslim brother.

    He may have been given the assurance of paradise by Saint Nik Aziz but he may have forgotten that the real Judge is the Almight Allah S.W.T.

    Semoga dia mendapat balasan dan azab yang setimpal di dunia ini dan di akhirat. Semoga Allah melaknat dirinya, keluarganya serta keturunannya.

    ReplyDelete
  3. Salam Dato',

    I thought UMNO has learned their lesson well from what happened at Manek Urai. By listening to the people's plea and having the right candidate, UMNO could nearly overcome the impossibility.

    Well someone definitely didn't do his homework at Permatang Pasir.

    Was it you Zahid Hamidi? Dato' Sam, I never trusted any of Anwar's remnants in UMNO, be it Zahid Hamidi or Lokman Adam! Anwar's agenda is deeply planted in the mind.

    ReplyDelete
  4. ISU MUHAHHAHAHA YG AKAN MENJADI PENENTU DI DUN PERMATANG PASIR. RAKYAT AKAN MENGUNDI SAMADA UNTUK TERUS MENERIMA FITNAH DAN CERITA NIZAR-NGEH-NGA DARI PARPUKARI ATAUPUN MENDAPAT PERUBAHAN DAN PEMBELAAN..

    ReplyDelete
  5. SAlam,
    Kalau nak tau cerita sebenar tentang pompuan yang mendakwa "isteri kedua" Rohaizat, di sini penerangannya...

    Erotomania: also known as De Clerambaults' syndrome is usually described as a rare delusional syndrome that characteristically involves a woman who believes that a man, typically of a higher social, economic or political status, is in love with her.

    that Rafizah is one crazy woman....apa orang Melayu cakap…'GILA BAYANG'…hakikatnya Rafizah itu pengacau rumah tangga orang dan mempergunakan gelanggang politik PAS untuk membalas dendam akibat godaannya ditolak lepas tu perasan pulak Rohaizat ada hati nak kawin dengan dia sebab dia terlalu tergila-gilakan Rohaizat...mentah-mentah pemimpin PAS percaya tanpa usul-periksa, tanpa bukti yang sah... rumah tangga Rohaizat aman damai kerana kedua-dua suami-isteri telah masak benar dengan sikap pengacau yang bernama Rafizah ini yang telah bertahun-tahun mengganggu mereka berdua...happiness is the best revenge for the haters! yang saya tak faham kenapa orang pecaya cakap si rafizah tapi tak pecaya penafian rohaizat dan ibu-bapanya…Itu fitnah semata-mata!

    Abdullah Penegak Kebenaran

    ReplyDelete

Post a Comment

No comment moderation but need to know who is commenting. Please let us know who you are. Keep it as professional as possible. Didn't we agree to disagree? Regards and best wishes.(DSN)

Popular posts from this blog

Prerogative of Mercy. Beg Your Pardon...

Ada terpandang video oleh Zaid Ibrahim tentang Pardon. Dia kata itu Prerogative of Mercy oleh Agong dan Raja2. High Prerogative of Mercy....or something like that lah. Itu betul. Tapi kalau nak kata process itu tidak ada procedure tak betul lah. Perlembagaan kita dan Akta Penjara telah tetapkan procedure nya. Agong & Raja2 juga perlu bertindak ikut Perlembagaan dan Undang2. Maka itu lah sebabnya digelar Raja Berperlembagaan. Dalam Perlembagaan ditetapkan mesti diadakan Pardons Board yang dipengerusikan oleh Tuanku sendiri. Antara lain Pardons Board itu akan bermesyuarat, pertimbangkan Petisyen yang dikemukakan, dapatkan nasihat dan pandangan ahli Pardons Board itu dan minta nasihat dan pandangan dari Peguam Negara. Bukan macam cerita filem purba. Bukan macam cerita Sultan Melaka ampunkan Hang Tuah untuk tujuan suruh bertikam dengan Hang Jebat. Bukan sebab Sultan Melaka menyesal tersalah hukum Hang Tuah. Bukan ampunkan Hang Tuah sebab Hang Jebat handal sangat dan hanya Hang Tuah sah

Setiausaha Politik selama 18 tahun (2000-2018)

Apabila YB Dato' Adnan Yaakob dilantik sebagai Menteri Besar Pahang, beliau telefon saya bertanya samada saya hendak tak datang ke Kuantan bekerja dengan dia. "Sam, Long ingat elok awak berubah angin. Mari datang Kuantan kerja dengan Long". Begitu lah kata-kata beliau. Kebetulan tahun 1999 itu saya kurang betul menumpukan perhatian kepada kerja-kerja sebagai lawyer. Anak saya baru meninggal pada 20hb August 1998. Dato' Adnan dilantik sebagai MB pada 25hb Mei 1999. "Come lah work with me. We see how I can place you in the MB's Office" Begitu lah Long Nan beritahu saya. "Boleh lah Long. Setahun dua boleh kot. I like myself more as lawyer, Long...." "OK...mari lah setahun dua" Itu jawab Dato' Adnan. "Tapi Long tak boleh lah bagi awak gaji besar Sam...." Sambung Dato' Adnan. "Kita tengok lah mana yang sesuai". Tambah beliau. Pada mulanya sejak bulan Mei 1999 itu saya hanya berulang alik KL-Kuantan. Tujuan

SEJARAH HITAM PELANTIKAN MOHAN SEBAGAI PEGUAM NEGARA MESTI DIPUTIHKAN.

PEGUAM NEGARA (ATTORNEY GENERAL) DAN PENDAKWARAYA (PUBLIC PROSECUTOR) SEJARAH HITAM PELANTIKAN MOHAN YANG MESTI DIPUTIHKAN. 1. Jawatan Peguam Negara adalah lantikan dibawah Perkara 145 Perlembagaan Persekutuan oleh Yang diPertuan Agong atas nasihat Perdana Menteri. 2. Peguam Negara adalah Peguam kepada Negara dan bertanggungjawab menasihati Agong, Jemaah Menteri dan Menteri dalam hal ehwal Undang-Undang. 3. Peguam Negara adalah juga seorang Pendakwaraya yang mengikut budibicaranya boleh memulakan, membawa, menjalankan atau memberhentikan apa-apa perbicaraan jenayah. Untuk tugas ini dia dipanggil Public Prosecutor. Namun begitu tugas itu tidak termasuk proceeding di mahkamah Syariah, mahkamah Native atau mahkamah tentera. 4. Jawatan itu adalah atas perkenan Agong dan dia boleh meletakkan jawatan pada bila-bila masa. 5. Peguam Negara boleh menentukan mahkamah mana apa-apa proceeding jenayah hendak dijalankan dan boleh juga pindahkan proceeding jenayah ke mahkamah yang dia fikir