Thursday, November 20, 2008

Yang Mana Satu?

Mana satu salam yang betul?

Yang ini?
Atau yang ini?

Orang kata dari cara kita bersalam atau berjabat tangan dan cara kita genggam, boleh tahu ikhlas, jujur atau tipu saja!
Kalau genggam itu longgar saja, tidak ikhlas.
Kalau genggam itu kemas, ikhlas!
Entah lah, saya pun tak tahu...
Tapi kalau salam langsung tak genggam, baik tak salam lagi baik!

8 comments:

  1. rafidah elok je genggam nya. shahrizat tu siap terkerenying dalam senyum.. sendiri mau ingat lah.

    ReplyDelete
  2. Vanickham...next time better salam 'korek'3x..hehe pundek Pidah, idup ijat 'kajol' jalil...

    ReplyDelete
  3. itulah salam pun x ikhlas , camne nak jaga parti, orang pompuan ni kalu gadoh esok , habis rambut berserabai, payah nak berbaik wooo....adussss.

    ReplyDelete
  4. Shahrizat bertanding ketua Wanita
    Baca Malaysiakini!

    ReplyDelete
  5. cium pipi kot, muah (right cheek), muah (left cheek). Ha Ha. macam PAS! tapi PAS tak cium, touch onleee...

    ReplyDelete
  6. Jed,
    Orang Pas kalau salam dia pakai sarung tangan. Dulu semasa Pilihanraya Negeri Sarawak, muslimah Pas pergi kempen di rumah panjang. Bila salam dengan orang di rumah panjang itu mereka salam dengan sarung tangan. Orang di rumah panjang itu tanya kpd muslimah itu kenapa pakai sarung tangan? "Jijik kepada kami?" Langsung Pas tak dapat undi disitu!

    ReplyDelete
  7. Jika dari sudut bahasa bukan verbal, maka salaman mereka jelas menunjukkan seorang mantap bersetuju seorang lain telah kata setuju tapi tidak demikian.

    ReplyDelete
  8. Datuk Sam, ni bukan "Salam", tapi yang pakai spec nampak macam nak tarik ke depan... dan BELASAH! Patut pun yang di belakang tu muka nampak nervous jer...

    ReplyDelete

No comment moderation but need to know who is commenting. Please let us know who you are. Keep it as professional as possible. Didn't we agree to disagree? Regards and best wishes.(DSN)