Wednesday, October 8, 2008

Lu sendiri fikir la!

"Fikir baik-baik tujuan rebut jawatan utama UMNO"
Itu Muhyiddin kata sebagaimana di laporkan oleh Utusan Malaysia hari ini 8 Okt. 2008. Ini berkaitan En. Hanapi Salleh yang hendak bertanding Naib Presiden dan juga yang lain-lain yang telah luahkan hasrat dan minat.
Salah kat mana ni? Semua ahli umno bayar yuran RM1 kalau ahli biasa dan RM100 ahli seumur hidup. Perlembagaan kata semua ahli sama hak dan sama taraf. Tiada pun apa-apa peruntukan dalam Perlembagaan Umno yang larang mana-mana ahli yang hendak bertanding kecuali sekarang ini peruntukan nya menyebut tentang adanya sistem kuota pencalonan. Kalau Hanapi boleh cukup kuota, Muhyidin nak kata apa lagi? Orang putih kata "you fly kites" la!
Kalau berani dan kalau boleh fikir sendiri....Tan Sri, kenapa tak umum nak tanding jawatan apa? Yang nak tunggu Pak Lah & DS Najib buat pengumuman dulu tu kenapa? Tak boleh fikir sendiri ke? Jangan lembab sangat!
Mentaliti tunggu dan lihat perlu dihapuskan! Nanti kalau Tan Sri katakan lah jadi PM ke TPM ke, semua mahu tunggu dulu ke? Kalau musuh dah serang JB nak cakap "tunggu musuh sampai Pagoh dulu". Kalau dah sampai Pagoh nak cakap "tunggu kalau musuh sampai Mersing ke tak". Kalau dah sampai Mersing, "tunggu musuh dah nak masuk Pahang ke tak?"
Tan Sri, orang Melayu, walaupun nama sebenarnya katakanlah Muhyiddin, tapi kalau dia dari kecik dah handal, orang kampung bagi dia nama jolokan "JANTAN". Kat kampung tu semua orang panggil dia Jantan. Nama Muhyiddin tu dah hilang. Kalau orang tanya Muhyiddin orang tak kenal, tapi kalau sebut Jantan, semua orang tau!
Kalau dia pulak jenis lembik, walaupun nama dia katakanlah Ahmad Kohar, orang kampung tak panggil dia Ahmad dan jauh sekali Kohar (orang tau arab tau makna). Orang kampung akan bagi nama jolokan Wok atau Pon atau Nyah!
Kalau Tan Sri susah sangat nak fikir, jawab teka teki ni :
Macam mana nak lembutkan Lembu?

3 comments:

  1. Dato ,
    Jantan jangan sebut banyak kali ye.Nanti orang kampung marah tau.Kita pun jantan juga.
    Kalau tak jantan takkan berani buat ape2.

    ReplyDelete
  2. Jantan, bukak lah pintu jantan!!! hehehe
    "This blog is open to invited readers only
    http://tempoyangtalk.blogspot.com/
    It doesn't look like you have been invited to read this blog. If you think this is a mistake, you might want to contact the blog author and request an invitation."

    ReplyDelete
  3. He he crack it.
    That blog is limited to kampung people only.Smalltimer maa,not for big folks la.

    ReplyDelete

No comment moderation but need to know who is commenting. Please let us know who you are. Keep it as professional as possible. Didn't we agree to disagree? Regards and best wishes.(DSN)