Tuesday, October 21, 2008

Dulu Ketayap berdaki, kini sudah Gucci!



Malaysiakini kata Peneroka tanah diperdaya kerajaan Pakatan. Boleh baca laporan Ini
Maka berebut-rebut lah sekalian rakyat jelata Perak meneroka tanah. Pantang ternampak sahaja tanah kosong, habis mereka kerjakan. Ada yang bercucuk tanam dan tidak ketinggalan ada juga yang mendirikan bangunan. Malah ada juga yang mendirikan Markas serta sarang. Ada yang membayar, ada juga yang disponsor! Akibat dari keghairahan yang melimpah-limpah maka ada yang telah mendapat keuntungan berganda-ganda. Kalau dulu hanya ada "motu" kini sudah ada BMW! Kalau dulu ketayap berdaki kini sudah pakai Gucci dan tak kurang juga yang pakai Bally! Hebat kamu yop! Kalau tak percaya baca kat sini.

Namun ramai juga yang tidak suka akan tanah yang diteroka lalu mereka beralih meneroka tanah sekeping yang lain. Sayugia tanah sekeping itu tiada lah yang terdapat di tanah air sendiri dan terpaksa didatangkan khas dari China mali! Kalau tatak caya lu baca la kat sini dan juga kat sini

So, sekarang Tajul Rosli and the gang apa mau tunggu lagi?

4 comments:

  1. memang orang umno kerja dia nak menipu je

    malaysiakini cakap lain, dia belit lain, macam cara utusan buat la katakan

    kalau bodoh sangat bahasa melayu, cuba la baca sepatah sepatah tulisan malaysiakini tu

    ReplyDelete
  2. amboii..rajin amat Dato menampal muka amoii.. mudoh dapat mengkali? kih!kih!kih!

    itu yg buat sesetengoh org pkr bodoh piang bergelora besor napsunya..kih!kih!kih!

    tak ingat dunia dah...akhirat apa tah lagik..mudah2an Allah pekuatkan iman kita..

    ReplyDelete
  3. Hmmmm,

    ain't those fellas flanking Ngeh being investigated for scandal rasuah + seks?

    Hmmmmm.....

    ReplyDelete
  4. To Blogger ajipp,
    Kalau bodoh sangat jangan lah marah2. I tengok blog u cerita pasal Islam. Kalau U org Islam janganlah cemarkan nama baik Islam tu!

    ReplyDelete

No comment moderation but need to know who is commenting. Please let us know who you are. Keep it as professional as possible. Didn't we agree to disagree? Regards and best wishes.(DSN)