Tuesday, October 7, 2008

Bravo Hanapi Salleh!

Oh Hanapi Salleh.... Kau memang ada kelas! Di Kuantan di Pekan malah di seluruh pelusuk Pahang dan sekarang di seluruh pelusuk Malaysia termasuk Sabah & Sarawak dan di seantero dunia, siapa yang tak kenal kau, Napi?!
Kau memang ada kelas!
Kau lah satu-satunya Ketua Cawangan yang buat signboard depan rumah kau..."KEDIAMAN RASMI KETUA CAWANGAN UMNO KG. UBAI, EN. MOHAMAD HANAPI BIN SALLEH".
Tak lama lagi kau tukar jadi "KEDIAMAN RASMI NAIB PRESIDEN UMNO MALAYSIA, TAN SRI DATUK SERI DR. HAJI MOHAMAD HANAPI BIN SALLEH?!"
Hanya satu nasihat dari aku...jangan suka sangat cuit-cuit orang! Kalau yang kau cuit tu jantan takpa sangat...takut tercuit kat pompuan!
Napi....kau dah 53 tahun. Dah tua, dah lama baligh. Eloklah kalau ada bini! Takkan kau pergi majlis rasmi sebagai Naib Presiden UMNO Malaysia sorang-sorang!
Napi....bila kau dah jadi Naib Presiden, jangan kau lupa pada Mi Ibrahim. Kau dulu kan "pembantu khas" dia. Dia selalu beritau aku, kau suka sangat menyampuk cakap dia sampai kau terbawak-bawak masa mesyuarat dan dia pun hantar kau balik ke jawatan hakiki kau....jurutaip!
Napi...jangan sekali-kali kau pergi tempah bush jacket. Pertandingan lambat lagi! Ke kau buat dah?
Napi...ADIOS! Gua caya lu!

8 comments:

  1. wow.. lots of information.. even raya also filled with politalk... since one of my relative recently name top 10 by Majlis Disiplin UMNO.

    anyhoo, i can only imagine if the quota being revoked. I'll be the one standing in line to register as UMNO member and to contest for Ahli Majlis Tertinggi.

    ReplyDelete
  2. hanapi terbukti anak jantan.
    ketua cawangan kg ubai pekan.
    presiden- abdullah a badawi
    t.presiden- dato seri mohd najib
    naib pres- ts dato dr. hanapi salleh.
    wow and wow

    ReplyDelete
  3. One of your most enjoyable article!Betul2 kelakar..well,we mustn't take everything too seriously!So entertaining to baca!Bagus lah article ni.Nak sakit jiwa pun tak jadi!hehehe

    ReplyDelete
  4. Dear Mamasita,
    Dont play play ha... kalau napi jd Naib, dia ada chan jd MB pahang tau. Mesti dia tanding Pualau Manis next GE. Mati la gua... balik jadi loyar lah

    ReplyDelete
  5. wooiitt...tuan pagawam...ehh..dato'..tada baik tau kasi rendah2 sama jurutaip! mentang2 skrang suma suda pakai komputa

    ReplyDelete
  6. Aiya adawajah,
    nasib baik u ada wajah. Kalau u takda wajah, seme olang lali oooo

    ReplyDelete
  7. Hahahah...aih...kalau setakat Ketua Penerangan Cawangan pun teringin juga nak bertanding, macam mana?...aduih


    UMNO Damansara Utama
    www.suaradu.com

    ReplyDelete

No comment moderation but need to know who is commenting. Please let us know who you are. Keep it as professional as possible. Didn't we agree to disagree? Regards and best wishes.(DSN)