Skip to main content

Anwar Menang dengan undi orang UMNO. UMNO Penang SONGKRAN kita!

Sebenarnya keputusan Pilihanraya Kecil Permatang Pauh sudah diketahui pada 20hb Ogos 2008! Bila saya sampai di Permatang Pauh pada petang 20hb Ogos itu saya telah dimaklumkan beberapa perkara :-

1. UMNO Bahagian Permatang Pauh ada lebih kurang 18,000 orang Ahli.

2. Sempena dengan pemilihan UMNO sekarang, UMNO PPauh berpecah 3.
a. Datuk Jalil
b. Datuk Ariff Shah
c. Datuk Ferdaus

3. Permatang Pasir dan Penanti adalah kubu pembangkang. Hanya Seberang Jaya saja mungkin menyokong BN.

4. Pak Lah tak laku di Permatang Pauh. Samy Velloo langsung tak boleh masuk ke kawasan India, Ong Kah Ting & semua Pemimpin MCA tak ada kesan di PPauh. Koh Tsu Koon orang PPauh dah tak layan. DS Najib boleh masuk tapi orang PPauh pandang sinis dan nampak Attantulya pada wajahnya.

5. Majoriti Ketua Cawangan UMNO dalam PPauh mula jadi Ketua Cawangan di zaman Anwar jadi Ketua Bahagian. Ramai yang masih miskin tanpa ada apa-apa dalam kepesatan pembangunan di Seberang Jaya dan Bandar Perda. (Ada Ketua Cawangan yang hadir mesyuarat jentera pakai kasut koyak rabak. Mungkin Ketua Cawangan dari kawasan Setinggan atau bekas setinggan).

6. Ramai pemimpin UMNO tempatan yang tak suka Arif Shah jadi Calon :-
a. Dia dah sedia jadi YB apa pasal nak kasi jadi YB lagi....berapa banyak YB mau pakai daaa..
b. Dia sombong! Dalam kawasan Melayu pun cakap Cina dengan anak dia. Lagak tunjuk hebat cakap Cina depan orang Melayu nak buat apa?
c. Sebagai YB ADUN Seberang Jaya pun kawasan dia masih ramai orang Melayu yang terbiar.
d. Dia tidak setanding dengan Anwar.
e. Ramai yang mahukan Datuk Jalil jadi calon.

7. Penyokong UMNO & BN tak berani nak pasang bendera & poster. Tak ada langsung bendera atau poster BN/UMNO yang dilekat/tampal pada kereta. Katanya ada arahan dari Pemimpin tinggi. Ini lah kerja bodoh yang paling bodoh dalam sejarah PRKecil! Takut? Nak takut apa? Jelas UMNO Pulau Pinang bacul & penakut! Tak ada batu! Kereta Arif Shah yang round pergi kempen pun tak ada poster gambar dia pada kereta! Di tempat sendiri pun penakut!

8. KALAU TAKUT NAK PASANG BENDERA ATAU POSTER BN ATAU UMNO KENAPA TAK PASANG BENDERA MALAYSIA SAHAJA!? KAN BULAN INI BULAN OGOS BULAN SAMBUTAN KEMERDEKAAN!

9. Setiap kali mesyuarat Jentera, masih bergaduh sesama sendiri mengenai perkara remeh temeh. Persediaan untuk meghadapi hari mengundi tidak dibuat rapi. Tiada persediaan tentang Polling Agents, Counting Agents dan yang paling menyedihkan tiada persediaan tentang kenderaan mengangkut pengundi sehingga lah pada saat-saat akhir. Semuanya tunggu saat-saat akhir!

10. MAKNANYA SELAMA INI JENTERA BAHAGIAN PERMATANG PAUH MEMANG TIDAK BERGERAK. MEMANG HAPRAK!

11. YANG PALING MENGECEWAKAN IALAH RAMAI PEMIMPIN YANG DATANG BERMOTIFKAN AGENDA PERIBADI.....IAITU KEMPEN UNTUK PEMILIHAN DALAM UMNO AKAN DATANG. BAIK PEMUDA, WANITA, PUTERI...SEMUA SAMA!

12. Pemimpin UMNO Penang datang dengan lagak tak bertempat. Datang dengan S-Class Mers 350 apakah guna?

13. Sistem jemput jentera UMNO dari setiap negeri tidak berkesan kerana jentera UMNO Pulau Pinang & Permatang Pauh itu sendiri haprak! Tambahan pula kali ini kehadiran UMNO Negeri seperti Selangor, Perak & Kedah tidak seperti dulu. UMNO dari Negeri Pembangkang! Dari Perlis sudah tiada Shahidan Kassim. Dari Trengganu sudah tiada Deris Jusoh. Tak ada lagi apa yang kita biasa tengok di Batu Talam, Pengkalan Pasir dan lain-lain PRKecil terdahulu. Di Permatang Pauh hanya ada DS Adnan Yaakob dari Pahang. Adnan seorang diri tak mampu buat apa-apa! JJ dari Pahang pun sudah tidak berkesan sebab bukan Menteri lagi. Maknanya hulubalang-hulubalang UMNO sudah tidak ramai lagi!

14. Apapun kekalahan BN di Permatang Pauh adalah salah UMNO Permatang Pauh sendiri. Bukan sebab Anwar itu kuat sangat. Sebab utama adalah orang UMNO tidak solid menyokong BN! UMNO Penang dan Permatang Pauh sudah "songkran" kita!

Comments

  1. dear brader,
    you hit it on the nail. UMNO tinggal apiah dan bapuk sahaja. hulubalang UMNO sudah takde lagi. its always internal factors that destroy. syabas.

    ReplyDelete
  2. Dear Bro Sakmongkol,
    Its time to hit on the nail. If possible hit real hard! Just can't stand being "songkraned" by our own people. If at all there is any UMNO bahagian in Pahang that is "haprak", you can see worst in Penang, the home state of the PM. From Pahang UMNO we brought the usual seasoned by-election specialist i.e Dato Sri Adnan Yaakob...but how much can he do when all the other "hulubalangs" had undergone sex change!
    p/s For ur info bro, I don't see or heard of Ku Li or Rais in Permatang Pauh. I think they too "tak laku" there!

    ReplyDelete
  3. bros,

    to me i smell a conspiracy of d highest order,..heheh..its rite wat ur saying yg pegi tu kempen peribadi..its not well prepared..n imagine using MSM to spin stories about d outcome in PPauh..la punya la biol..org PP tahu la keadaan sebenaq pasai depa dok ctu.. spin buat apa kata ada harapan la nak menang pada hal sapa pun yg pi sana tau kata susah.. lagi satu pasai apa antaq Najib jd manager situ sedangkan dia di ibaratkan musuh ketat bro AnWar n dia dah di cap sbgai ... dan banyak lagi skandal yg di simpan oleh bro AnWar.. nampaknya Melayu dah tak sayang bangsa sendiri tp nak salahkan pengundi tak leh gak sbb depa dlm dilema.. undi UMNO menang lagi la PLah liat nak turun silap silap modal untuk dia kata dia nak lajak sampai lepas 2010, hah..haru jadi camtu,..heheh..so depa pilih la bro AnWar sbb kurang mudaratnya kot... depa yg pilih bro AnWar pun tak mau dia jd Pm tp sekadar jd ahli Parliament apa la sangat..mungkin ada baik nya juga kalo bro AnWar ada kat parliament skang sbb bagi Melayu sedaq yg PLah mesti di turunkan dengan kadar segera dan kita cuba lantik YM Ku Li n Rais jd PM & TPM..insyaallah puleh keadaan negara dibawah YM Ku Li dan di bimbingi oleh Tun Dr.M as advisor..waallahhualamm...

    SAY NO TO NWO!! SAY BYE TO AnWar & PLah!!

    ReplyDelete

Post a Comment

No comment moderation but need to know who is commenting. Please let us know who you are. Keep it as professional as possible. Didn't we agree to disagree? Regards and best wishes.(DSN)

Popular posts from this blog

Prerogative of Mercy. Beg Your Pardon...

Ada terpandang video oleh Zaid Ibrahim tentang Pardon. Dia kata itu Prerogative of Mercy oleh Agong dan Raja2. High Prerogative of Mercy....or something like that lah. Itu betul. Tapi kalau nak kata process itu tidak ada procedure tak betul lah. Perlembagaan kita dan Akta Penjara telah tetapkan procedure nya. Agong & Raja2 juga perlu bertindak ikut Perlembagaan dan Undang2. Maka itu lah sebabnya digelar Raja Berperlembagaan. Dalam Perlembagaan ditetapkan mesti diadakan Pardons Board yang dipengerusikan oleh Tuanku sendiri. Antara lain Pardons Board itu akan bermesyuarat, pertimbangkan Petisyen yang dikemukakan, dapatkan nasihat dan pandangan ahli Pardons Board itu dan minta nasihat dan pandangan dari Peguam Negara. Bukan macam cerita filem purba. Bukan macam cerita Sultan Melaka ampunkan Hang Tuah untuk tujuan suruh bertikam dengan Hang Jebat. Bukan sebab Sultan Melaka menyesal tersalah hukum Hang Tuah. Bukan ampunkan Hang Tuah sebab Hang Jebat handal sangat dan hanya Hang Tuah sah

Setiausaha Politik selama 18 tahun (2000-2018)

Apabila YB Dato' Adnan Yaakob dilantik sebagai Menteri Besar Pahang, beliau telefon saya bertanya samada saya hendak tak datang ke Kuantan bekerja dengan dia. "Sam, Long ingat elok awak berubah angin. Mari datang Kuantan kerja dengan Long". Begitu lah kata-kata beliau. Kebetulan tahun 1999 itu saya kurang betul menumpukan perhatian kepada kerja-kerja sebagai lawyer. Anak saya baru meninggal pada 20hb August 1998. Dato' Adnan dilantik sebagai MB pada 25hb Mei 1999. "Come lah work with me. We see how I can place you in the MB's Office" Begitu lah Long Nan beritahu saya. "Boleh lah Long. Setahun dua boleh kot. I like myself more as lawyer, Long...." "OK...mari lah setahun dua" Itu jawab Dato' Adnan. "Tapi Long tak boleh lah bagi awak gaji besar Sam...." Sambung Dato' Adnan. "Kita tengok lah mana yang sesuai". Tambah beliau. Pada mulanya sejak bulan Mei 1999 itu saya hanya berulang alik KL-Kuantan. Tujuan

SEJARAH HITAM PELANTIKAN MOHAN SEBAGAI PEGUAM NEGARA MESTI DIPUTIHKAN.

PEGUAM NEGARA (ATTORNEY GENERAL) DAN PENDAKWARAYA (PUBLIC PROSECUTOR) SEJARAH HITAM PELANTIKAN MOHAN YANG MESTI DIPUTIHKAN. 1. Jawatan Peguam Negara adalah lantikan dibawah Perkara 145 Perlembagaan Persekutuan oleh Yang diPertuan Agong atas nasihat Perdana Menteri. 2. Peguam Negara adalah Peguam kepada Negara dan bertanggungjawab menasihati Agong, Jemaah Menteri dan Menteri dalam hal ehwal Undang-Undang. 3. Peguam Negara adalah juga seorang Pendakwaraya yang mengikut budibicaranya boleh memulakan, membawa, menjalankan atau memberhentikan apa-apa perbicaraan jenayah. Untuk tugas ini dia dipanggil Public Prosecutor. Namun begitu tugas itu tidak termasuk proceeding di mahkamah Syariah, mahkamah Native atau mahkamah tentera. 4. Jawatan itu adalah atas perkenan Agong dan dia boleh meletakkan jawatan pada bila-bila masa. 5. Peguam Negara boleh menentukan mahkamah mana apa-apa proceeding jenayah hendak dijalankan dan boleh juga pindahkan proceeding jenayah ke mahkamah yang dia fikir